Marketingu’ şi mama

Disclaimer: În perioada următoare voi participa la nişte workshopuri gratuite destinate bloggerilor, iar apoi voi scrie despre ele aici. În semn de mulţumire pentru organizatori, dar şi pentru mine, ca să centralizez undeva toate lucrurile noi pe care le aflu. Dacă vrei să îţi deschizi un blog, vrei să devii un blogger mai bun sau pur şi simplu te interesează pe unde umblu eu când mama e la mine, citeşte mai departe.

________________________________________

– Iar a venit mama ta la tine?!

Aşa exclamă prietena mea cea mai bună, de fiecare dată când îi povestesc că mama e la mine. Părinţii mei stau departe de noi, aşa că o dată la 2, maxim 3 luni, mama mea are program de Bucureşti. Câte 2-3 săptămâni laolaltă. Dacă tot străbate drumul ăsta de o zi până la noi, îi organizăm şederea în aşa fel încât să aibă sens toată osteneala călătoriei. Nu ştiu exact cu ce rămâne ea dupa o vizită la noi, dar pentru noi prezenţa mamei mele în casă înseamnă 4 lucruri: plăcinte de casă, timp pentru mine, distracţie pentru Tudor şi timp pentru noi doi.

Zilele trecute doar ce şi-a încheiat misiunea de 3 săptămâni şi a plecat acasă la ea. Vorba ei: “Să mă gătesc şi eu de Paşte, ca toată lumea. ” De data asta, nu am apucat să ieşim doar noi doi cu soţul meu. In schimb, mi-am organizat mai mult timp pentru mine şi am participat la 3 evenimente, câte unul pe săptămână. Am fost la acest curs minunat de scriere creativă, am organizat prima întâlnire a clubului de carte şi am fost la un eveniment Digital Parents Talks.

Am aflat acum câteva luni de Digital Parents Talks. E o comunitate de părinţi bloggeri (formată de Ana Niculescu) care învaţă unii de la alţii despre cum să-şi crească blogurile. Digital Parents Talks se numesc şi workshop-urile gratuite organizate lunar de fetele de la Parenting PR pentru această comunitate.

Subiectul celei de-a V-a ediţii a Digital Parents Talks a fost Banalităţi de Marketing în Blogging. În continuare, voi scrie despre lucrurile care s-au discutat acolo, ca să am la ce să revin când mi-o trebui.

Ne-a vorbit Robert Katai, content strategist la SnackTools, visual marketer, om cu blog (cu accent molcom de Cluj, aş adauga eu), founder Instagramology şi Coffee lover.

În prima parte a discursului, Robert Katai ne-a vorbit despre cei patru C ai bloggingului:

Conţinut – Trebuie să fie de calitate, să răspundă unei nevoi, documentat, să creeze emoţie, să fie citibil şi scris corect gramatical.

Comunitate – E nevoie să ştim cui vrem să ne adresăm. Eu, cu blogul de faţă, sunt restantă, în special, la capitolul ăsta – abordez teme destul de diferite, dar îmi asum acest lucru pentru că e un blog mai mult pentru sufletul meu.

Constanţă – Cheia este să scriem constant. Nu contează neapărat cât de des o facem (o dată pe zi sau o dată pe săptămână), ci contează mai mult ca articolele să apară regulat. Ideea asta mi-a fost confirmată şi la un curs online de blogging, pe care l-am urmărit recent.

Comunicare – Transformăm monologul în dialog şi interacţionăm cu cititorii.

Ne-a provocat să ne gândim care sunt lucrurile care ne diferenţiază de alţi bloggeri, ce facem cu articolele vechi, dacă are sens să scriem guest post-uri pentru alte bloguri sau să lăsăm pe alţii să scriem pe blogul nostru. Toate aceste lucruri ţin de fiecare în parte şi fiecare decide ce drum alege. Nu există o variantă de success, formată din câţiva paşi, care să fie potrivită pentru toată lumea. Ar fi şi culmea să existe – toate blogurile ar fi ca trase la indigo.

Ne-a încurajat foarte tare să folosim toate platformele de Social Media. Nu doar pentru a distribui articolele scrise pentru blog, ci şi pentru a interacţiona cu cititorii, pentru a asculta nevoile oamenilor şi chiar pe post de motoare de căutare.

Cea de-a doua parte a întâlnirii a fost de natură practică. Ne-am făcut cont pe snacktools.com, iar Robert a explicat care e treaba cu instrumentele oferite de acest site. Din păcate, a trebuit să plec chiar in momentul când au început exerciţiile, pentru că Lia mă aştepta să mănânce, dar cel puţin o să ştiu încotro să o apuc, atunci când o să am nevoie de bannere şi alte visualuri pentru blog.

Acest eveniment a fost posibil cu ajutorul sponsorilor SnackTools şi Skin Novels (din păcate, nu am participat la prezentarea despre săpunurile lor). Intalnirea a avut loc într-un loc foarte fain numit, Apollo 111 Barul. Fotograf a fost Mihai Răitaru – fotografiile incluse în articol sunt făcute chiar de el.

Dincolo de lucrurile noi pe care le-am aflat la acest eveniment, mi-a plăcut foarte mult să simt că sunt parte a unei comunităţi reale de bloggeri, m-am bucurat de câteva ore pentru mine şi de o dimineaţă petrecută într-un bar-nu-chiar-bar. Iar la sfârsit, declar oficial că participarea mea la acest eveniment a fost posibilă datorită mamei mele.

– Mămica mea dragă, ştiu că abia ai plecat, dar…totuşi te intreb, când mai vii pe la noi?

♥ Dacă vă plac articolele mele şi vreţi să fiţi la curent  cu ultimele noutăţi, vă invit să daţi Like paginii de Facebook sau să vă abonaţi la newsletter cu ajutorul butonului Follow. ♥

2 gânduri despre &8222;Marketingu’ şi mama&8221;

Lasă un răspuns

