50 de amintiri din călătorii (I)

qcpv6g4dmn0-matt-briney

Mi-am dorit să încep anul cu o postare pozitivă care să mă umple de energie pentru… tot anul. So here you have – 50 de amintiri din călătoriile noastre! 50 de momente preţioase pe care nu le-aş da pentru nimic în lume. Doar 50 din sutele de mii de clipe fericite din călătorii.

Senzaţii, gusturi, arome, lucruri făcute pentru prima oară, toate s-au aşezat aici pentru mine şi… pentru voi. Sunt într-o ordine haotică, într-o „neordine” aş spune, aşa cum mi-au venit, fără să le cizelez prea mult, cu gândul să le păstrez originalitatea.

Intenţia iniţială a fost să scriu o sută de amintiri (aşa cum văzusem la cineva acum… câţiva ani – serios, am început această postare acum vreo 3 ani), dar degeaba ţin amintirile în Drafts, dacă tot nu apuc să mai scriu nimic. Aşa că, nu vă mai ţin, poftim de le citiţi:

1. Sentimentul de Acasă pe care l-am experimentat la Verona, la căsuţa din vârful dealului unde am stat cu fratele meu şi familia lui.

2. Senzaţia de noutate şi neobişnuit pe care am avut-o când am luat cina la un restaurant chinez în Roma. Atunci am băut prima oară bere chinezească şi am gustat supă de rechin – not that bad!

3. Plimbarea cu bicicleta în jurul insulei Aaran în Irlanda, pe o ploiţă măruntă, pe câmpuri pustii, de parcă toată lumea era numai a noastră.

4. Senzaţia de regăsire şi reunire cu mama mea, pe care am simţit-o în peştera Valea Cetăţii Râşnov atunci când au stins lumina şi am stat câteva minute într-un întuneric absolut, auzind doar apa cum picură pic,pic.

5. Senzaţia de mulţumire care m-a invadat când am ajuns pe primul vârf de munte, prima oară în viaţa mea, pe vârful Ciucaş.

6. Sentimentul că suntem în povestea „Lord of the rings” când ne-a prins o ploaie torenţială spre Crucea Caraiman şi mergeam pe muchie de prăpastie, despărţiţi de hău doar de o perdea de ploaie.

7. Restaurantul asiatic „All you can eat” din Viena, unde am mâncat tot fel de chestii ciudăţele la doar 10 euro de persoană.

8. Noaptea de pomină petrecută în Serbia , când ne-am cazat la o pensiune de la şosea şi toată noaptea am ascultat prestaţiile sexuale ale vecinilor de peste perete.

9. Metroul din Budapesta care ne-a dus pe sub Dunăre şi care e, până acum, cel mai adânc metrou în care am fost vreodată.

10. Concertul Okean Elzy de la Cernăuţi.

11. Cea mai bună îngheţată de la gelateria din Roma, unde ne opream negreşit în fiecare zi, de câteva ori pe zi chiar.

12. Cea mai proastă pizza italiană, pe care am mâncat-o la un restaurant de fitze lângă Colosseum, cu multă ceapă şi cu un ou întreg în mijloc. Culmea e că era şi singura noastră ieşire la restaurant pe parcursul acelei vacanţe.

13. Cea mai bună pizza con tonno e cipolo pe care am mâncat-o în Veneţia, la felie, la o gheretă pe un drum lăturalnic.

14. Senzaţia de frică până în oase pe care am simţit-o în Viena, la Prater, pe o drăcovenie de fier, când am crezut pentru câteva secunde că voi cădea în gol.

15. Bucuria mare pe care am simţit-o când am traversat înotând piscina hotelului din Grecia. A fost prima oară când chiar am înotat.

16. Senzaţia de wow când pentru prima oară am băgat capul în apă Marii Adriatice şi am văzut mulţi peştişori înotând alături de mine.

17. Curiozitatea şi noul pe care l-am simţit când am fost pentru prima oară pe Red Lights District în Amsterdam.

18. Sentimentul de învingătoare pe care l-am avut, când am ajuns la Zaanse Schans cu bicicleta de la Amsterdam, după 22 de km, cu Tudor pe scaunul din faţă!

19. Bucuria când ne-am urcat împreună cu Tudor într-un sabot maaare de lemn în Olanda.

20. Bucuria de a vedea pinguini în carne şi oase la Zoo din Viena.

21. Tristeţea din ochii unui urs polar, căruia clar nu-i priia climă austriacă, în acelaşi Zoo din Viena.

22. Ploaia măruntă care ne-a prins în munţii din Muntenegru, o ploaie de poveste!

_bt-onyp5wk-loren-gu

23. Senzaţia de inedit şi altfel pe care am simţit-o în Bosnia şi Herţegovina (clar vreau să ajung să vizitez o ţară musulmană).

24. Mâncarea buuună şi ieftină din Mostar.

25. Senzaţia de pierdere în spaţiu şi de libertate care m-a cuprins în pădurea din Ivo Wildlife Park, România.

26. Senzaţia de regăsire şi libertate care m-a cuprins pe canalele din Delta Dunării, când se auzeau doar păsările sălbatice, broaştele şi apă susurând în urmă bărcii.

27. Bucuria imensă de a vedea de-aproape, cu binoclu, pelicani imenşi văzându-şi de treaba pe baltă, tot in Delta Dunării.

28. Momentul acela când ne-am pierdut noaptea târziu în Veneţia şi am ajuns pe nişte străzi pline de italieni cam dubioşi şi m-a cuprins isteria că suntem înconjuraţi de mafioţi :)).

29. Păţania de pe serpentinele înguste de pe lângă Kotor, când am rămas blocaţi mult timp pe un astfel de drum din cauza unui autobuz.

30. Explorarea Muzeului de Istorie Naturală din Viena.

31. Pesiajele sălbatice din Irlanda cu căluţi pitici, pletoşi şi liberi pe malul mării.

32. Bucuria de a intra pentru prima oară în apele Oceanului Atlantic, în septembrie, când temperatura apei nu era cea mai potrivită pentru baie.

33. Senzaţia de Acasă pe care am avut-o când am fost prima oară la Zagreb, pentru că e un oraş foarte verde care seamănă pe alocuri cu Chişinău.

34. Peştele gustos pe care l-am mâncat la un restaurant de fitze în Zagreb.

35. Senzaţia de năduf a Dubrovnikului, cu mii şi mii de turişti colcăind prin oraş.

36. Senzaţia de libertate pe care am avut-o când am urcat pe zidurile Dubrovnikului la prima ora a dimineţii şi ne-am pierdut singuri printre ele.

37. Noaptea când am stat pe o plajă retrasă în Dubrovnik ascultând marea.

38. Fructele de mare pe care le-am mâncat la o gheretă în Burano.

39. Senzaţia de ‘vreau să mă mut aici’ pe care am simţit-o când am imtrat în zona non-turistică a Zaanse Schans, Olanda – casele erau ca din poveşti.

40. Plăcerea de a călători cu trenul în Olanda.

41. Răsăritul soarelui la Mila 23, Delta Dunării şi liniştea care-mi ţiuia în urechi.

42. Concertul Scorpions din Piaţa Mare a Sibiului.

43. Frigul năprasnic care ne-a dat bătăi de cap în noiembrie, când am fost pentru prima oară la Sibiu.

44. Mâncarea săsească buuună din Sibiu.

45. Pacea din cimitirul din Sighişoara.

46. Apă nemişcată a lacului Sf Ana şi liniştea pe care am simţit-o, când am coborât la lac dimineaţa foarte devreme, după ce am dormit o noapte la cort.

47. Focul de tabără şi probabil cei mai buni frigărui din lume pe care i-am mâncat în Plaiul Foii.

48. Momentul acela când am descoperit că la munte e mai uşor să cobori alergând. De fapt, ne-a sugerat cineva ideea asta. Deşi la început eram sceptică, spre final îi mulţumeam în gând persoanei respective.

49. Pastele deosebit de bune pe care le-am mâncat într-un restaurant în vârf de deal la Verona, departe de centrul oraşului.

50. Foamea trasă într-o zi în Bologna, când am aflat pentru prima oară de siesta italienilor – între orele 13-14:00 şi 19:00 cam toate restaurantele decente erau închise.

Şi s-au făcut 50! Puţine, dar îmi place mult ce simt şi ce emoţii mă răscolesc când le citesc, aşa că îmi propun să fac câte o listuţă de acest fel după fiecare vacanţă, să pot să revin cu bucurie la amintirile din călătorii.

photo-1462986541242-6a4ac54d214f

Surse fotografii: AiciAici, Aici .

5 gânduri despre &8222;50 de amintiri din călătorii (I)&8221;

  1. Natalia zice:

    Multumesc pentru vizita! Acum le-am recitit si eu si mi-am adus aminte ca mi-am propus sa fac o astfel de lista dupa fiecare calatorie. Ultima escapada am avut-o la sfarsit de martie. Ar cam trebui sa ma apuc sa o fac, ca sa nu uit tot. 🙂

  2. eumiealmeu zice:

    Mi-ai făcut o poftă de o astfel de listăăăăă…
    Eu am așa ceva la sf fiecărei luni – ce am făcut interesant
    și la sfârșitul fiecărei zile – 10 emoții pozitive din ziua respectivă.
    Dar ale tale sunt … foarte exotice…
    Hm, bine că ne vedem curând.

Lasă un răspuns

