2016

Happy New Year 2016 replace 2015 concept on the sea beach

Later Edit, tot ce e cu albastru: Am editat postarea scrisă la început de an ca să văd care sunt rezultatele la sfârşitul acestuia. Am scris concluziile la fiecare punct în parte. Eu sunt mulţumită în mare parte de reuşitele mele. Voi cum staţi cu concluziile pentru anul ce tocmai s-a dus?

E un clişeu să scrii rezoluţii pentu anul care vine, cred că mai toată lumea care are un blog face asta sub o formă sau alta. Dar eu o fac pentru mine ca să mă bucur la sfârşit de an de micile succese. Pe orice plan, pentru că mereu tindem să le apreciem doar pe cele realizate pe plan profesional. Şi mai fac lista asta pentru a nu uita că fericirea e în lucrurile mărunte şi în oamenii dragi pe care îi am alături.

Deci aşa, 2016, de la tine/mine vreau aşa:

1.Să petrec mai mult timp cu soţul meu, pentru că părinţeala ne-a adus mai aproape pe multe planuri, dar ne-a şi îndepărtat pe alte planuri. Iar o cină în doi, pe îndelete, face minuni.

În continuare petrecem foarte puţin împreună, doar noi doi. Serile adormim devreme, de multe ori odată cu copiii. Dar partea bună e că nu s-a înrăutăţit situaţia odată cu venirea celui de-al doilea copil. Am avut şi câteva ieşiri în doi, când încă  eram în trei :), al patrulea era în burtică, dar atât de puţine că pot să le număr pe degetele de la o mână. Răsfirate pe toată durata anului.

2. Să meşteresc mai multe lucruri interesante pentru Tudor, am o mulţime de idei de handcraft, dar în 2015 foarte puţine le-am şi pus în practică, ba din lipsă de organizare, ba de frică că n-o să-mi iasă. Mi-am dat seama însă că Tudor se bucură de orice prostioară făcută de mine, deci nu trebuie să îi pun la îndemână doar opere de artă.

Am meşterit impreună cu mama mea la aceste Busy Bags, am colorat o căsuţă pe perete, am construit o bucătărioară din paleţi pentru locul de joacă de afară, am făcut brad din fetru, acum de Crăciun. De fapt, mai mult mama mea a meşterit, eu am fost doar cu ideile. Dar tot sunt mulţumită că am reuşit să ne organizăm.

3. Să învăţ să spun NU. Cât ar fi de straniu, abia anul trecut am realizat că prietenii şi oamenii apropiaţi ţin la mine chiar dacă îi refuz uneori. Până acum mereu am simţit că aşa îi ţin aproape pe oamenii dragi şi dacă le refuz unele servicii n-o să mă mai placă. Mi-a fost foarte greu să spun pentru prima oară Nu, dar am simţit că aşa am căpătat un picuţ de încredere în mine. Şi un pic de încredere că oamenii mă iubesc aşa cum sunt.

Checked.

4. Să continuăm să explorăm România aşa cum am făcut-o în 2015. Călătoritul e unul dintre puţinele lucruri care mă scoate din orice plictiseală sau lipsă de chef. De multe ori, îmi este suficient să mă ocup de organizare, fără să facem călătoria propriu-zisă şi deja mă simt mai bine.

Am avut un pas mai lent de călător decât anul trecut. În prima jumătate a anului am ieşit din  Bucureşti cam o dată la 2 luni, în ţară sau în străinătate (aici  şi aici). Iar a doua jumătate a anului am stat mai mult pe-acasă în aşteptarea minunei noastre mici. Să vedem la anul cum ne organizăm.

5. Să citesc 1 carte pe lună. Asta ar fi idealul pentru mine. Sunt aproape sigură că nu voi îndeplini obiectivul ăsta ţinând cont de acţiunile pe care mi le pregăteşte 2016, dar să vedem la câte voi ajunge. În 2015 am citit multe cărţi de parenting, pentru că am fost prinsă total de ideea că multe dintre comportamentele copiilor se explică prin faptul că al lor creier încă nu s-a dezvoltat până la capăt. Ei pur şi simplu uneori nu au suficiente resurse mentale să se comporte frumos aşa cum noi ne dorim. E ca şi cum ar avea o limitare hardware. Trebuie să avem răbdare să mai crească şi apoi să avem pretenţia să se comporte ca nişte oameni mari. Ca să nu mai zic că şi oamenii mari mai au de lucru la aspectul ăsta.

Am citit cred că vreo 4 cărţi şi jumătate de beletristică şi 2 cărţi şi jumătate de cărţi non-ficţiune. Foarte puţin aş zice. Pentru anul viitor intenţionez să reformulez targetul. 🙂

6 Să mă iubesc mai mult, aşa cum sunt. Pentru că sunt faină :).

Încă învăţ. Dar sunt pe drumul cel bun.

7. Să ţin legătura mai strâns cu prietenii dragi. Adică să îi sun mai des fără să contorizez cât de des mă sună ei. Oamenii faini sunt de nepreţuit.

De contorizat nu mai contorizez nimic demult, dar de sunat….e vai şi amar de capul meu.

8. Să gătesc cel puţin la fel de sănătos şi des ca în 2015. Nu ştiu dacă voi avea timp să gătesc câte 3 chestii pe zi cum reuşeam uneori în 2015, dar cred că aş reuşi mai mult cu un Meniu săptămânal, ceea ce mă duce la următorul punct.

Gătim sănătos în continuare, cu excepţia zahărului pe care îl folosesc câte puţin în copturile de casă. În 2015 nu foloseam aproape deloc zahăr la prăjiturile de casă. În acest an am folosit mai mult, ţinând cont că Tudor a mai crescut, dar tot suntem bine. Mai  ales că am simţit că, în timp,  ni s-a schimbat şi nouă, adulţilor, toleranţa la zahăr. Nu prea mai putem suporta prăjiturile din comerţ, care sunt ultra-mega dulci.

9. Să fac un Meniu săptămânal pe bază de multe legume, verdeţuri, fructe şi mai puţină carne şi să îl şi respect.

Făcut, dar nerespectat. Însă tot m-a ajutat că l-am făcut, pentru că am în cap aproximativ toate variantele posibile. Sau mai revin la el când intru în pană de idei.

10. Să fac mai multă mişcare în aer liber.

Checked.

11. Să găsesc o piscină unde să putem să mergem toţi 3 ocazional. Lui Tudor îi place tare mult apa, iar eu aş vrea să învăţ să înot.

Failed. De fapt, am în cap renumitul Therme  de la periferia Bucureştiului, dar aşa şi nu am reuşit să ne organizăm să ajungem. Şi iată că anul a trecut. 🙂

12. Să mă bucur de fiecare clipă petrecută în familie. De fiecare.

Checked.

13. Să critic mai puţin. Pe soţul meu, dar şi pe mine.

Am criticat mai puţin. Dar încă mai am de lucru la acest punct. Pot şi mai bine.

14. Să studiez mai mult despre educaţia Montessori.

Punct devenit neimportant.

15. Să scriu mai des pe blog. Săptămânal.

Checked. Poate n-am scris chiar săptămânal, dar cred că dacă iau o medie, ajung la acest rezultat.

16. Să termin odată şi odată articolul cu amintiri din călătorii. Cred că am început să îl scriu la începutul anului 2015. 🙂

Failed.

17. Să găsesc o activitate în afara jobului care să presupună lucrul cu copiii.

Am fost voluntar la Biblioteca Municipală „Ion Creangă” în cadrul proiectului ” Săptămâna Altfel”. A fost o experienţă tare faină care m-a ajutat să înţeleg mai bine ce vreau de la viaţa mea. Cred că mi-ar fi util să mai particip la astfel de activităţi.

18. Să îmi fac curaj să fac acest blog public. În speranţa că asta mă va motiva să scriu mai des.

Checked. Şi ce bine că mi-am făcut curaj!

19. Să îmi sun de 3 ori pe săptămâna părinţii. Am realizat că părinţii sunt unicii oameni de pe pământ pentru care fiecare bucurie a ta este şi bucuria lor. Sau cel puţin aşa ar trebui să fie. 🙂

Failed. Cam o dată pe săptămână, maxim de două ori am făcut-o.

20. Să fac un curs de psihologie pe coursera. Pentru că felul în care gândim, ne formăm deciziile, ne formăm că persoană mă fascinează tot mai mult.

Checked. De fapt, cursul pe care îl fac e încă în desfăşurare. Dar sunt pe drumul cel bun. Sper să scriu într-o zi despre el pe blog, este foarte tare!

21. Să mă uit cel puţin o dată la 2 săptămâni la un documentar despre lumea în care trăim, cu şi despre animale şi alte vieţuitoare.

Failed. Cred că am văzut un singur documentar pentru tot anul. De fapt, e vorba de un serial despre creier cu mai multe episoade lungi. Dar tot sunt departe de obiectivul propus iniţial.

Imagine preluată de pe 123rf.com

4 gânduri despre &8222;2016&8221;

  1. Cora zice:

    Oh,te rog daca poti scrie despre meniul ala saptamanal,ca eu ma straduiesc sa ma organizez si nu reusesc…
    Si bafta in 2017,sa se bifeze si mai multe rezolutii!
    Sarbatori fericite!

  2. Nadia zice:

    Buna! Nu cred ca voi scrie despre meniul saptamanal, dar pot sa iti trimit versiunea mea pe email. Poate te inspira cu ceva. Lasa-mi o adresa de email, please, si iti trimit numaidecat!

Lasă un răspuns

