Brioşe cu banane şi umplutură de brânză

Iubim brioşele. Sunt uşor de făcut ( de cele mai multe ori le facem împreună cu Tudor – el amestecă ingredientele, măsoara făina, uleiul sau untul), gustoase, numai bune de luat la drum, poţi să pui în ele tot ce găseşti prin frigider, iar de-a lungul timpului am făcut de tot felul, şi dulci şi sărate şi pufoase şi mai plate, iar norocul meu e că băieţii mei le mănâncă indiferent cum îmi ies. 🙂

Recent însă am descoperit o reţetă care a ajuns imediat în fruntea preferinţelor noastre – brioşe cu banane şi umplutură de brânză. Sunt atât de aromate, moi şi perfect proporţionate, încât ar fi păcat să ţin reţeta doar pentru mine. 🙂


Ingrediente necesare:

Pentru aluat:

1 ou

1/3 cup zahăr brun (reţeta iniţială conţine mult mai mult zahăr (1/2 cup zahăr brun + 1/4 cup zahăr alb granulat), pentru noi însă cantitatea asta e mult prea mare)

1/4 cup unt topit

1/4 cup smântână

2 banane coapte

1 cup făină

1/2 linguriţă bicarbonat de sodiu

1/2 linguriţă praf de copt

Pentru umplutura de brânză:

1 ou

câteva linguri de brânză proaspătă de vaci (eu am vut nişte brânză mai uscată şi am adăugat şi nişte smântână ca să o fac mai păstoasă)

o linguriţă de miere (sau zahăr după gust )

o mâna de făină

Pentru aluat – se amestecă grosier ingredientele de mai sus, bananele se mărunţesc cu o furculiţă, făina se amestecă în prealabil cu bicarbonatul de sodiu şi praful de copt. Separat într-un bol se amestecă ingredientele pentru umplutura de brânză. Se pune aluatul în formele de brioşe – mai întâi un strat de aluat, apoi câte o linguriţă de brânză, apoi iar un strat de aluat care să acopere umplutura.

Se dau la cuptor (preîncălzit) pentru 20-25 minute la 180 grade C.

Se devorează călduţe, dar sunt foarte bune şi reci, pentru că rămân la fel de moi şi aromate!

Poftă bună!

img_6111-3

Lasă un răspuns

