Frustrări de gravidă

Îmi spunea o tipă la începutul sarcinii cu Tudor că ea crede că sarcina prosteşte femeile. Dintr-o femeie deşteaptă, brusc, peste noapte, te trezeşti un pic mai…puţin deşteaptă. Persoana respectivă nu ştia că eu eram însărcinată la momentul discuţiei, deci replica nu avea legătură cu mine. Femeia povestea din experienţa ei personală. Nu prea am înţeles ce a vrut să zică atunci, nu eram de-acord cu ea, nu mă simţeam deloc proastă, nici măcar puţin prostită. Ba din contra citeam mai mult, eram mai atentă la mine pe plan psihologic, chiar într-un fel de descoperire şi iluminare personală.

Apoi am observat că nu numai acea persoană gândea aşa. Multă lume, mai ales de la serviciu, devenea mai indulgentă cu mine şi mai „înţelegătoare” imediat ce afla că sunt însărcinată. Am avut o perioadă când eram chiar frustrată din cauza asta, pentru că eu mă simţeam la fel de bine şi la fel de puternică şi deşteaptă ca până atunci. Nici mai mult, nici mai puţin. Mai ales căam avut parte de o sarcină foarte uşoară şi foarte frumoasă, când chiar am avut şi un boost de încredere în mine. În ceva timp mi-am dat seama că este o prejudecată generală, aşa că am început chiar să profit câte puţin de „masca de prostie” pe care mi-o dădea sarcina.

La a două sarcina mi s-a întâmplat fix la fel – a fost chiar amuzant să observ cum la serviciu oamenii îmi acceptau unele comportamente doar pentru că eram însărcinată, când eu de fapt eram exact la fel ca cea din ziua precedentă, când ei încă nu ştiau de starea mea. Starea mea nu se schimba de la o zi la alta (mai ales în primele luni de sarcină), se schimba doar faptul că anunţam public că sunt însărcinată.

Mare mi-a fost uimirea când am simţit aceeaşi reacţie şi din partea unui psiholog. Tipa era de părere că femeile însărcinate sunt practic în altă stare, într-o stare din cauza căreia nu se mai pot baza pe ceea ce simt. Am fost şi sunt şi eu mai dezechilibrată emoţional, îmi este mai greu uneori să îmi controlez unele emoţii, dar, în acelaşi timp, sunt conştientă de ele, sunt plină de sine, în plină descoperire, ceea ce mă face să mă văd chiar mai despteaptă şi înţeleaptă decât înainte de sarcină. Iată, am spus-o :).

La voi cum e? Aţi avut aşa frustrări în sarcină?

wonder_Andreea_Blas_2

Foto de Andreea Blas.

2 gânduri despre &8222;Frustrări de gravidă&8221;

  1. RUX.I zice:

    Acum sunt la a doua sarcina. Sunt inca la inceput, am 7 saptamani de sarcina. Nu m-am schimbat, zic eu, dar durerile de cap din perioada asta ma transforma intr-o irascibila.

Lasă un răspuns

