15 Idei de Busy Bags Activities pentru copii, 2 ani

Ideea de Busy Boxes/ Busy Bags nu este nouă pentru mine, am mai auzit pe tot felul de situri despre activităţi organizate, din timp, care sunt gândite să ţină copiii ocupaţi pentru 10-20-30 de minute. Însă nu am reuşit deloc să mă organizez până acum să şi aplic aceste idei. De fapt cam tot ce facem noi cu Tudor sunt activităţi spontane, ideile sunt undeva la mine în cap şi atunci când am ocazia, le pun în practică ( de exemplu, ajunge nişte orez pe jos din greşeală, atunci facem pe loc o „activitate” de sortare sau de transfer a orezului), nu am răbdare să pregătesc ceva special dinainte. Ştiind însă că ne aşteaptă o perioada mai grea, când familia noastră va căpăta o altă formă şi structură, am hotărât să organizez nişte cutiuţe cu diferite activităţi pe care să i le pot da lui Tudor atunci când am nevoie de ceva timp liber. Ideea e ca aceste cutiuţe să fie mici, la îndemana mea (dar nu la îndemana lui, pentru că s-ar plictisi foarte repede de ele) şi să pot să le scot în momente de criză de timp.

Aşa că am adunat aici câteva idei care cred că ni s-ar potrivi nouă şi pentru care trebuie să merg zilele astea la cumpărături:

1. Învăţăm şi practicăm să tăiem cu foarfeca. Pentru această cutiuţă voi avea nevoie de următoarele materiale: foarfecă pentru copii, nişte paie groase din plastic, forme din burete, felicitări vechi, panglică de cadou din hârtie, nişte planşe de hârtie gumată, nişte beţişoare/forme modelate din plastilină, aţă mai groasă, tuburi din carton ( de la hârtia de WC) sau chiar materiale naturale ca frunze şi flori. Ideea e să includ diferite materiale care pot fi tăiate fără grijă, iar copilul să experimenteze cu fiecare în parte. Aici găsiţi mai multe idei pentru începători în ale tăiatului, dar şi pentru avansaţi.

2. Perforăm hârtie. Voi avea nevoie de planşe de mărime potrivită din hârtie colorată (mai groasă eventual) şi perforatoare mici pentru copii cu diferite forme. Sunt sigură că în primul rând va fi fascinat să studieze cum funcţionează perforatoarele.

3. Învăţăm formele geometrice. Tudor cunoaşte formele geometrice de bază, să le zic aşa – pătratul, cercul, triunghiul, dreptunghiul. Activitatea asta îi va permite să le construiască singur, să înveţe (eventual) câte laturi are fiecare formă şi să înveţe şi forme mai complicate ca hexagonul de ex. Voi avea nevoie de următoarele materiale: hârtie gumată, beţişoare din lemn de tip îngheţată, un set de numere din plastic. Se decupează formele geometrice din hârtia gumată, iar copilul va putea să construiască formele cu ajutorul beţişoarelor din lemn şi cu ajutorul acestor modele din hârtie gumată. Cifrele se pot folosi pentru a asocia numărul de laturi a formei cu cifra respectivă. Ideea şi poza sunt de aici.

Geometric-Shapes-Activity-Angles-sides-foam-shapes-popsicle-sticks-number-magnets-1024x512

4. Potrivim formele. Această activitate la fel mi-a atras privirea prin faptul că este foarte uşor de pus în practică. Materiale necesare: linguriţe de plastic albe şi incolore ( neapărat de ambele tipuri, în număr egal), un marker negru permanent. Pe linguriţe( două câte două) se desenează cu markerul diferite forme (forme geometrice şi nu numai), iar copilul va trebui să „împerecheze” linguriţele care au acelaşi desen, una albă şi una incoloră. Pentru a fi mai interesant, cred că e nevoie că formele de pe linguriţele din pereche să fie desenate cam în acelaşi loc, de ex. în mijlocul linguriţei.

5. Construim forme. Materiale necesare: Beţişoare din sârmă (pipe cleaners), hârtie cartonată colorată, marker negru. Voi tăia nişte cartonaşe din hârtie, voi desena cu markerul diferite forme (geometrice, dar nu numai), iar activitatea copilului va consta în a construi formele desenate cu ajutorul beţelor din sârmă. Beţele din sârmă sunt flexibile şi îşi păstrează forma. Poza este de aici.

Busy-Bag-Swap-1-web

6. Învăţăm cifrele cu ajutorul pastelor. Voi avea nevoie de câteva pahare de plastic incolore şi de paste de diferite forme şi culori. Pe fiecare pahar voi scrie cifra şi numărul de bulinute asociat cu cifra respectivă, iar copilul va trebui să pună paste în pahar în funcţie de câte buline sunt desenate pe pahar. Tudor ştie cifrele în mare, dar nu cred că înţelege până la capăt ce înseamnă 2 sau 3 sau 8. Astfel cred că le va înţelege mai uşor. În plus, cu aceleaşi materiale, pahare şi paste, va putea exersa sortarea după culori sau după forma pastelor.

7. Învăţăm cifrele cu ajutorul cleştilor. Voi avea nevoie de: o coală de carton alb, marker negru, creioane colorate, cleşti de rufe. Din coala de carton se decupează un cerc de mărime potrivită ( să îl poată ţine copilul în mână), se împarte cu markerul în 10 porţiuni, pe fiecare porţiune se desenează în ordine crescătoare o bulină, două buline, trei buline şi tot aşa până la 10. Pe cleşti se scriu cifrele, de la 1 la 10. Iar copilul va avea misiunea să asocieze fiecare cleşte cu cifra de pe el cu porţiunea corespunzătoare de pe carton, respectiv cleştele cu cifra 1 se va prinde la secţiunea unde este desenată o bulină şi tot aşa mai departe. Poza este de aici.

Busy-Bag-Swap-19-web

8. Creăm feţe şi păpuşi din pungi de hârtie. De ceva timp mă „împiedic” în dulap de nişte pungi de hârtie pentru sandwich-uri care s-au dovedit a fi foarte incomode pentru ce au fost create. Aşa că acum a venit momentul să le valofiricam. Voi include în cutiuţa de activităţi următoarele materiale: pungi de hârtie nu foarte mari ( eu am albe, dar cred că ar merge bine să fie de culoare închisă), carioci şi abţibilduri. Copilul poate face păpuşi de mâna, creând feţe şi expresii sau poate decora pur şi simplu pungile cu materialele pe care le are la îndemână. Ideea este de aici.

9. Analizăm fotografii. Aici am în plan să scot la imprimantă mai multe fotografii cu momente haioase şi interesante cu Tudor de când era mai mic. Cred că i-ar plăcea mult să stea să analizeze ce făcea în fiecare poză. În plus, astfel o să îşi mai amintească de călătoriile noastre frumoase de până acum.

10. Modelăm feţe umane. Lui Tudor îi place să se joace cu plastilină, dar încă nu îi ies forme complicate, de fapt în afară de şarpe nu face nimic altceva, aşa că această activitate cred că va fi potrivită pentru el. Materiale necesare: planşe (plastifiate) cu feţe umane şi plastilină. De aici puteţi descărca planşele, iar din plastilină vom face ochii, gura, nasul etc. Planific să laminez planşele ca să putem să le refolosim. În plus, în cadrul acestei activităţi vom putea să exersăm cu modelarea diferitor emoţii, de ex. faţă tristă, faţă veselă, faţă surprinsă.

11. Umplem sticla cu diferite obiecte. Voi avea nevoie de o sticlă de plastic mică, transparentă şi de diverse materiale pentru a o umple: paie de băut, beţe de îngheţată, pompoms sau chiar obiecte mici de prin casă. Ideea e să observe cum intră fiecare obiect şi să exerseze motricitatea fină a mâinilor.

12. Sortăm obiecte după umbra acestora. Ideea asta mi-a plăcut mult, n-aş putea să spun exact de ce, probabil de aceea că e foarte uşor de implementat şi în acelaşi timp este interesantă şi putem să observăm obiectele oarecum în spaţiu. Voi avea nevoie de următoarele materiale pentru această activitate: diverse obiecte de prin casă mai mici ( de ex. o cheie, un pieptene mic, un cleşte, o linguriţă, o furculiţa etc), hârtie albă, hârtie colorată, lipici pentru hârtie. Pe foaia de hârtie albă voi lipi formele acelor obiecte decupate din hârtie colorată, copilul va trebui să asocieze obiectele cu formele/umbrele respective. Poza este de aici.

BusyBagSwap2013-971

13. Exploarăm lumea. Materiale necesare: o lupă şi diverse obiecte mai mici din casă pe care le putem studia. Pe mine mă atrage foarte mult această activitate, dar sunt curioasă cât interes va manifesta Tudor. Vă voi ţine la curent cu rezultatele.

14. Observăm proprietăţile magnetului. Voi include următoarele materiale în cutiuţă: o sticlă de apă transparentă, beţişoare din sârmă (pipe cleaners în engleză), o foarfecă şi un magnet. Ideea e ca copilul să taie beţişoarele în bucăţi mai mici, le va introduce în sticlă, iar apoi va observa ce efect are magnetul asupra lor. E o activitate de fizică aplicată, ceea ce mă face să o apreciez şi mai mult. Să vedem şi Tudor cum o va primi.

15. Potrivim capacele. Mereu am folosit tot felul de lucruri de prin casă pentru activităţile lui Tudor. Şi din lipsă de organizare, dar şi din dorinţa de a-l încuraja să folosească obiectele din casă. Aşa că activitatea asta este pe placul meu. Materiale necesare: sticluţe ( de plastic de preferat) de diferite forme şi mărimi. Voi include în cutiuţă sticluţele şi recipentele şi separat capacele aferente acestora. Scopul activităţii este ca copilul să potrivească fiecare capac la sticluţă şi să îl înşurubeze.

Cam astea ar fi activităţile si ideile de Bysy Boxes care m-au încantat pe mine. Multe dintre idei, după cum vedeţi, sunt inspirate din metoda Montessori, însă nu pot să spun care sunt pur Montessori şi care nu. M-am axat de asemenea pe activităţi care încurajează folosirea materialelor din mediul înconjurător (din casă adică), cât şi pe activităţi care ţin de fizică practică ajustate vârstei de 2-3 ani.
Urmează doar să mă decid ce fel de cutiuţe voi folosi pentru a depozita aceste activităţi (dacă aveţi idei de cutii, scrieţi-mi în comentarii vă rog!), urmând ca Tudor să le primească una câte una, prin rotire, atunci când eu voi avea nevoie de niscaiva clipe libere. Apoi, după ce le vom experimenta pe toate, voi reveni şi cu părerea lui Tudor pentru fiecare în parte.

Enjoy!

Anunțuri

Un gând despre &8222;15 Idei de Busy Bags Activities pentru copii, 2 ani&8221;

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s