Vrem o lege care să protejeze alăptatul în public!

sustine-petitie-alaptat

Alăptarea a fost una dintre cele mai frumoase perioade din viaţa mea de mamă de până acum. Deşi mi-a fost foarte greu la început şi plângeam la aproape fiecare şedinţă de alăptat, am ştiut că va fi într-o zi bine şi ne vom bucura împreună de experienţa noastră. Şi aşa a şi fost. Într-o lună şi jumătate, s-au reglat lucrurile şi de acolo a fost „numai lapte şi miere”.

Dincolo de toate părerile împărţite, discuţiile şi presiunile care se pun pe mamă, alăptarea a fost cea mai bună cale atât pentru copil, cât şi pentru mine. Organizaţia Mondială a Sănătăţii vine cu detalii de ce alăptarea este atât de importantă pentru copil, eu însă voi scrie câteva rânduri cu ce m-a ajutat pe mine personal această experienţă.

  • Mi-a dat libertatea să fac ce vreau şi să îmi păstrez stilul de viaţă apropiat de cel pe care îl aveam înainte să devin mamă
  • Mi-a dat libertatea să merg la evenimente (lansări de cărţi, evenimente de parenting, concerte în aer liber, evenimente în familie, ieşiri cu prietenii la terase, la cumpărături etc.)
  • Mi-a dat libertatea să călătoresc la fel ca înainte să devin mamă – primele 6 luni cât am alăptat exclusiv au fost cele mai uşoare luni din acest punct de vedere. Ştiam că copilul meu are nevoie doar de mine, de nişte schimburi şi atât.
  • M-a ajutat să fiu mai relaxată în perioadele când copilul era bolnav. Primele îmbolnăviri le-am experimentat abia după vârsta de 9 luni (tot datorită alăptării) şi chiar de se întâmpla să refuze mâncarea şi apa cât era bolnav, alăptarea ne-a salvat de fiecare dată.
  • Mi-a dat libertatea să stau ziua întreagă în oraş, fără să îmi fac griji pentru masa copilului. Într-o perioadă mă obosea foarte mult mersul de 2 ori pe zi în parc şi pentru că totuşi nu voiam să rămân în casă toată ziua, îmi luam de mâncare la pachet şi îmi petreceam ziua întreagă în parc. Copilul avea „de mâncare” la discreţie, eu făceam picnic la iarbă verde.

Şi am putut să fac toate aceste lucruri, doar pentru că…Am alăptat oriunde şi oricât a avut nevoie copilul. Chiar şi în metrou, cu un rând de oameni în faţa mea. Recunosc că mi-a fost greu să trec de la început peste momentele de disconfort când lumea devenea brusc interesată de ce se întâmpla la pieptul meu, dar am realizat repede că este dreptul copilului meu să mănânce atunci când vrea, mai ales cât încă e mic şi nevoile lui sunt stringente. Nu am făcut-o niciodată demonstrativ, pentru că nu sunt genul care să incomodeze oamenii, am alăptat discret, dar în public.

Ştiu însă că multe mame, cele mai multe mame de fapt, preferă să nu iasă din casă mai degrabă decât să alăpteze în public. Multe mame se rup de viaţa normală pe care o aveau înainte de copil şi multe mame suferă din cauza asta.

Pentru aceste mame şi pentru dreptul tuturor copiilor, Susţin Alăptarea în Public şi Vreau o Lege care să protejeze alăptatul în public.

Miruna Ioani de la siblondelegandesc.ro a demarat o petiţie din dorinţa de a avea o lege care să recunoască dreptul mamelor de a alapta în public. Petiţia se poate semna aici. Şi tot la ea pe site se poate urmări statusul acestei petiţii, la acelaşi link.

Haideţi să semnăm petiţia şi să ne cerem drepturile!

 

Lasă un răspuns

