Căpşune + Mentă = LOVE … sau Cheesecake cu căpşune

Combinaţia asta m-a dat pe spate încă vara trecută, când am gustat pentru prima oară acest cheesecake minunat. L-a făcut o mamă talentată, care are curajul să experimenteze în bucătărie.
Căpşunele dulci-acrişoare, menta răcoritoare şi aromată, brânza pufoasă, blatul perfect echilibrat m-au făcut să tot repet această reţetă pe parcursul verii şi să aştept cu mare nerăbdare coacerea căpşunelor în vara asta. Bonus: se face foarte uşor şi nu necesită mari abilităţi în ale bucătăriei.

IMG_5834

Pentru blat:

Se iau:
200 gr. făină integrală de grâu
200 gr. fulgi de ovăz mai mărunţi
200 gr. unt rece, ras
2 linguriţe scorţişoară
6 linguri lapte
Un pic de sare
Opţional: praf de copt, eu nu am pus niciodată şi a ieşit bine şi ceva zahăr, eu nu pun de obicei.

Se amestecă ingredientele de mai sus bine-bine, până se obţine un boţ de aluat nelipicios. Rezultă un aluat cumva sfărâmicios, nu prea elastic. Se pune în tava de tartă, inclusiv pe margini. Eu îl pun direct cu mâna, îl modelez după tavă practic, fără să mai folosesc sucitorul. Acest lucru îi dă un aspect rustic. Cu cantităţile de mai sus iese un blat mai gros un pic, cum se vede în poză. Dacă vreţi un blat mai subţire, se pot micşora proporţional cantităţile ingredientelor.

Aluatul se coace vreo 10-15 minute la 180 grade.

IMG_5841

Pentru crema de brânză:

Se amestecă:
500 gr. brânză proaspătă de vaci
150 gr. smântână
3 ouă
miere sau zahăr după gust, eu pun cam 3 linguriţe pline de miere, dar noi ne-am obişnuit cu „dulciurile” mai puţin dulci 🙂

Amestecul rezultat se pune pe blatul copt în prealabil şi se dă la cuptor până se întăreşte, la 180 grade. Se face destul de repede, deci recomand să fiţi cu ochii pe el.

Pentru topping-ul de căpşune:

Se iau:
1kg de căpşune date prin blender
2 mâini bune de mentă proaspătă, pasate împreună cu căpşunele
zeama de la 1/2 lămâie
miere, după gust – eu de obicei fac toppingul ceva mai dulce decât crema de brânză, iar împreună se echilibrează perfect.
1 plic mic de gelatină – în instrucţiuni scrie că un plic merge pentru 0,5 l de lichid. În cazul meu sigur e mai mult lichid, dar mie îmi place toppingul să se prindă doar un pic, fără să devină ca un jeleu. În prealabil, torn conţinutul plicului peste 100 ml de apă rece şi îl las 10 minute la înmuiat. Pentru varianta bio, în loc de gelatină se poate folosi agar-agar, dar eu nu am folosit niciodată, deci nu ştiu să vă spun cum e.

Se amestecă ingredientele de mai sus şi se pun la foc mic pentru câteva minute, fără a se fierbe. Fierberea distruge gelatina. Se toarnă peste cheesecake-ul copt şi răcit şi se lasă la frigider peste noapte. Şi rezultă … o bunătate de nedescris! 🙂

Îmi place mult această tartă şi pentru că fructele nu sunt fierte/coapte, deci vitaminele din ele, sper, rămân intacte.

Mulţumesc, Virginia, pentru reţetă!

Lasă un răspuns

