Descoperirea zilei: Leroy Anderson

Caut de ceva timp muzică de calitate cu care să înlocuiesc renumita Cutiuţă muzicală care, de altfel, îi place mult copilului meu. E bine că îi place şi că îl linişteşte la drum lung, dar eu nu mai suport vocile piţigăiate şi versurile acelea aproape fără sens. Şi cum este important ca într‑o familie să existe un consens şi să fie toată lumea mulţumită, mai presus de orice, am purces la căutat „muzici”. Şi aşa am dat de melodiile compuse de Leroy Anderson, un compozitor american, din părinţi suedezi, care m‑au prins din prima. Uneori când e vorba despre muzica clasică, parcă ai nevoie de un pic de pregătire ca să o rumegi, parcă nu o înţelegi din prima. Nu a fost cazul şi aici. Am ascultat azi toată ziua melodii de Leroy Anderson şi abia aştept să vină mâine să o iau de la început. Este adevărat că muzica lui este mai uşoară şi mai jucăuşă faţă de muzica clasică cu care suntem noi obişnuiţi, nici nu ştiu de fapt dacă e considerată muzică clasică, dar nici măcar nu contează asta. Ce contează e că îmi place foarte mult şi sper tare să îi placă şi lui Tudor.

Las aici câteva melodii care cred că sunt foarte faine şi pentru copii:

Sandpaper Ballet:

Plink, Plank Plunk:

The Waltzing Cat, melodia asta este folosită şi în renumitul Tom şi Gerry, acum îmi dau seama de unde mi se părea cunoscută.

Una mai Jazz – Jazz Pizzicato:

Şi una un pic mai molcomă, de adormit copiii, Trumpeter’s Lullaby:

The Syncopated Clock, asta sper sa ii placa copilului meu iubitor de ceasuri:

Şi asta e cea care îmi place mie cel mai mult – The Typewriter:

În unele melodii sunt folosite sunete mai atipice, de ex. sunete scoase de o maşină veche de tapat, tic-tacul ceasului, scârţâiala hârtiei de şmirghel. Lucrul acesta le face să fie interactive şi interesante pentru copii, sper eu.

Enjoy it!

Lasă un răspuns

