Felicitări pentru viitor

_JPG6853-2photo credit: Andreea Blas

Azi am primit o felicitare tare simplă şi tare frumoasă: “Felicitări pentru viitor”. Şi am realizat – wow, eu chiar voi contribui la facerea viitorului! E măgulitor să te simţi important într-o lume atât de mare…Atât de mare şi atât de mică în acelaşi timp. E frumos să simţi că poţi să contribui la crearea unui viitor luminos, frumos, cu oameni-ghemotoace pline de emoţii pozitive, cu oameni care nu se ruşinează să fie naturali, care nu se ruşinează să îşi arate slăbiciunile, cu oameni profunzi, adevăraţi şi curaţi.

Şi cu cât mă gândesc mai mult la acest viitor şi înţeleg importanţa fiecărui individ în parte, mă apucă o frică –  DACĂ nu voi reuşi să las lumii un om liber, deschis şi adevărat aşa cum îmi doresc eu,  DACĂ n-o să simt când exagerez, când greşesc, când trebuie să îl las pe copil – viitorul Om – să decidă singur ce îi place, când trebuie să intervin şi să îl ghidez, şi cât trebuie să îl ghidez? Şi în general e bine să îl ghidez şi să merg pe ideea de a-i pune o bază, de a-i asigura un start cât mai bun în viaţă? Şi ce înseamnă acest start bun în viaţă – să îl dau la o grădiniţă/şcoală de prestigiu că să ajungă într-o zi să facă Harvard-ul? Să ştie multe limbi străine? Să fie descurcăreţ în lumea asta potrivnică? N-ar fi oare mai frumos să creştem copii care să construiască o lume liberă de răutăţi în loc să ne învăţăm copiii cum să se descurce cu răutăţile care îi aşteaptă?

În ultimul timp am cunoscut/descoperit mulţi oameni cu adevărat frumoşi care înţeleg că pentru a avea parte de o lume mai bună, schimbarea trebuie să vină din noi, noi facem această lume, e în puterea noastră să schimbăm lucrurile şi acest fapt mă bucură mult. O să dureze încă mult, mult timp până o să mergem pe stradă şi o să vedem doar oameni senini, atenţi la lucrurile simple ce se întamplă împrejur, atenţi la semenii lor, însă eu cel puţin simt că spre asta se merge. Cu paşi mărunţi, dar sigur. 🙂

Şi pentru că  tot vorbesc despre oameni şi lucruri frumoase, fotografia de mai sus mi-a făcut-o prietena mea dragă, Andreea Blas. Mai multe fotografii de Andreea puteti vedea aici: http://andreeablas.blogspot.ro/

Lasă un răspuns

