Lasagna cu vinete

IMG_1400Ori e cald afară, ori mi s-au mai schimbat gusturile, însă în ultimul timp nu prea am gătit mâncăruri cu carne acasă. Nu cred că aș putea să renunț de tot la carne – emisiunile de la PaprikaTV încă mă fac să poftesc la carnea suculentă și aromată pregătită de tot felul de bucătari, în tot felul de moduri.

Zilele trecute mi s-a făcut poftă de lasagna și cum nu vroiam carne, am căutat pe net și am găsit aici o rețetă delicioasă de lasagna cu vinete.

Buun. Rețeta o am, ingredientele le am, ramâne doar să trec la treabă. 🙂

Ingrediente necesare (conform rețetei preluate de pe site-ul de mai sus) :

~15 foi lasagna (la mine au mers cam 9 foi), 2 vinete, 50g cașcaval (în rețetă e recomandat Gouda, eu am folosit un cașcaval moale, nu mai țin minte cum se numește :), 2-3 linguri parmezan ras, 300 ml sos de roșii, 500 ml lapte, 2 lingurițe unt, 1 lingură făină, 4-5 căței de usturoi, 1 linguriță nucsoară (atenție cu nucșoara, are un gust destul de pregnant, eu am pus mai puțin de o linguriță, iar data viitoare voi pune și mai puțină), 1/2 linguriță scorțișoară, 1 linguriță zahăr, 3-4 frunze de busuioc, ulei de măsline, sare, piper.

Cum ziceam, atenție la nucșoară, însă nu o excludeți de tot. Nucșoara, scorțișoara și busuiocul îi dau un gust deosebit lasagnei.

Mai întâi ne ocupăm de vinete. Acestea se taie rondele undeva de 1 cm grosime.Usturoiul se mărunțește și se amestecă cu 2-3 linguri de ulei de măsline.  Rondelele de vinete se sărează, se dau prin amestecul de usturoi, apoi la cuptorul preîncâlzit până se rumenesc.

Între timp pregătim sosul alb, zis și bechamel, care se va pune peste fiecare strat de lasagna. Într-o cratiță se topește untul, se adaugă făina și se amestecă în continuu până se prăjește un pic făina. Apoi se adaugă laptele încet, câte puțin, amestecând mereu să nu se facă cocoloașe. Se adaugă nucșoara, sare și piper după gust. Când începe să se îngroașe, sosul alb este gata.

Separat, într-un alt bol pregătim sosul roșu – se amestecă sucul de roșii, zahărul, scorțișoara și frunzele de busuioc mărunțite.

Cașcavalul se taie felii, parmezanul se dă prin răzătoare.

În rețeta originală se spune că foile de lasagna se fierb conform indicațiilor de pe ambalaj, eu însă nu le-am fiert, ci doar le-am bagat pentru 1 secundă într-un vas cu apă clocotită.

Se unge vasul de lasagna cu un pic de sos de roșii, se pune un strat de foi de lasagna, deasupra se toarnă sos de roșii, apoi rondelele de vânătă, urmează feliile de cașcaval și un strat de sos bechamel. Se repetă procesul cu fiecare strat pană se umple vasul.

Se dă la cuptor pentru 30-40 de minute la foc moderat.

Poftă bună!

 

2 gânduri despre &8222;Lasagna cu vinete&8221;

Lasă un răspuns

