Literatura Rulează!

Îmi place foarte mult să vorbesc despre cărţile pe care le-am citit, să le „desfac” bucată cu bucată şi să(-mi) găsesc un sens în fiecare fărâmitură de scriere, să văd ce spun alţii şi astfel, poate, să descopăr alte orizonturi şi alte perspective. Îmi place chiar şi singură să stau şi să vad ce a vrut să spună fiecare rând dintr-o lectură numai ce parcursă. Îmi aduc aminte că într-o zi eram în metrou, mergeam spre Operă pentru un spectacol, citeam o carte pe care am şi terminat-o tot atunci, înainte de a coborî la destinaţie. În momentul acela mi-a părut atât de rău că în loc să mă bucur în linişte de acel final şi să las lucrurile să se sedimenteze, a trebuit să înlocuiesc acea bucurie cu o altă bucurie. Nu mai conta că bucuria de a ajunge la un spectacol multaşteptat era una mai mare – eu atunci aveam nevoie doar de încă puţin timp numai pentru acea carte.

Nu prea pot să-mi amintesc cărţi care să nu-mi fi plăcut deloc – nu ştiu cum fac, dar în fiecare găsesc ceva care ma atrage, nu prea contează genul scrierii sau subiectul abordat. Unii ar spune că prea înghit tot ce îmi pica în mâini, eu tind să cred că pur şi simplu ştiu să fac să-mi ajungă în mâini doar acele cărţi care nu au cum să mă dezamăgească. Cum ziceam şi altadată, îmi place să le aleg după nume – dacă denumirea e frumoasă şi expresivă, cartea ajunge cel puţin pe lista mea de dorinţe. La fel de mult îmi place să citesc şi părerile altor oameni asupra acestora, nu neapărat să mă las influenţată, cât să pot să-mi imaginez ce fel de persoană e autorul recenziei.

Toate aceste lucruri împreună m-au făcut să caut cu abitir un club de carte local. Mă gândeam că într-un oraş ca Bucureşti orice e posibil şi orice se găseşte. Spre mirarea mea, n-a fost chiar atât de uşor… Cluburi online se mai găsesc, dar din astea tete-a-tete (şi fără taxă) am găsit doar unul!

De fapt cu acest gând am început postarea mea de astăzi: să vă spun de Literatura Rulează! Literatura Rulează este un proiect al celor de la amdoar18ani.ro ce îşi doreşte să promoveze lectura, cât şi arta cinematografică printre tineri. Regulile sunt simple – se stabileşte o carte de citit, pentru care se acordă, de obicei, doua săptămâni pentru lectură; se întâlneşte la ora şi data stabilită, se priveşte ecranizarea cărţii, apoi se stă la vorbă şi comentarii pe baza amândurora. O formulă simplă dar care lucrează foarte bine. Întâlnirea din decembrie, cel puţin, a fost foarte interesantă! Din păcate, am un pic mai mult de 18 ani, dar se pare că acest lucru nu e o problemă pentru organizatori 🙂 .

Următoarea întâlnire este programată undeva pentru Februarie, iar cartea propusă este ”Extrem de tare şi incredibil de aproape” de Jonathan Safran Foer  – pentru mai multe detalii urmăriţi site-ul de mai sus – acesta va fi actualizat când va fi stabilită data.

Eu abia aştept o nouă întâlnire! 🙂

 

Lasă un răspuns

