Top 10 destinaţii Europa

Am găsit pe net un top 10 destinaţii extraordinar care m-a motivat să-mi fac şi eu un top al meu. Fiindcă nu am vizitat chiar atât de multe ţări şi locuri ca fericita posesoare a topului pomenit mai devreme, voi introduce în lista mea aproape toate locurile pe unde am fost, în ordine crescătoare:

10. Bologna, Italia.  Am ales să merg aici ca să am parte de o experienţă travel-eating, adică o călătorie pe parcursul căreia să lenevesc şi să mănânc bine, uitând de fuga după muzee şi după obiective de vizitat. Bologna, fiind  numită şi Grassa, este renumită pentru bucătăria excelentă şi pentru prosperitatea ei. E frumoasă în felul ei şi parcă te îmbie să te plimbi pe străzile de „cărămidă”, dar tot cel mai mult mi-au rămas în minte pastele delicioase.

Atracţii: Piazza Magiore, strada Via Zamboni, cele două turnuri Torre degli Asinelli (98m) si Garisenda (47m), Santo Stefana, Palazzo dell Archiginnasio şi altele

Oamenii: Mi s-au părut foarte relaxaţi, atât de relaxaţi încât de vreo două ori a trebuit să mâncăm la prânz pizza făcută de un indian – nici un restaurant nu era deschis.

Mâncarea: Foarte, foarte bună  – ataşez poze drept dovadă.

IMG_1311IMG_1308

M-aş muta: Nu

9. Verona, Italia. Verona mi s-a părut că seamănă un pic cu Veneţia, dar e mai luminoasă decât aceasta; seamănă un pic cu Roma, dar parcă e mai delicată decât ea..şi mai mică, normal.

Atracţii: Obiectivul principal este  Casa Julietei, care e intimă şi drăguţă, dar parcă nu merită locul de frunte pe care-l are. Mai mult m-au impresionat pereţii din curtea casei răsplini de mesaje de dragoste şi dor. IMG_1511Că tot am zis că seamănă cu Roma, există şi o Arenă Romană în Verona, mai mică dar mai bine păstrată şi care se foloseşte şi până azi ca loc de desfăşurare a evenimentelor şi a concertelor din oraş. Am vizitat-o urcând cu greu toate scările pentru a vedea oraşul de sus, dar cică arena impresionează cel mai mult în timpul unui concert simfonic, la răcoarea unei seri de vară. Chiesa di Sant Anastasia este o biserică foarte frumoasă şi deosebită… atât cât am putut s-o văd din antreu (pentru tur complet se plătea şi nu l-am făcut).  Mi-a plăcut foarte mult şi Piazza delle Erbe cu piaţeta mică de fructe şi suveniruri, cu case pictate frumos şi fântâni arteziene. Tot în aceatsă piaţă se află şi renumitul turn Torre dei Lamberti  din vârful căruia Verona se vede ca în palmă. Rezervaţi-vă 3 zile de concediu atunci când mergeţi la Verona şi veţi avea timp berechet s-o cutreieraţi în lung şi-n lat!

Oamenii: sunt …Italieni, vorbăreţi şi certăreţi, dar mult mai liniştiţi decât cei din Roma.

Mâncarea: Foarte bună ca în toată Italia!

M-aş muta: Cred că m-aş simţi bine în acest oraş micuţ, dar nu ştiu dacă m-aş muta pentru totdeauna. 🙂

8. Sankt Petersburg, Rusia. Cred că acest oraş frumos, râvnit de multă lume, ocupă locul 8 în clasamentul meu doar din cauza faptului că l-am vizitat acum foarte mult timp, impresiile de altădată reuşind să pălească în timp. Totodată, cred că Sankt Petersburgul e un oraş prea măreţ, prea copleşitor ca să se regăsească printre oraşele în care vrei să rămâi pentru o perioadă mai lungă. Oricare ar fi motivele, acesta este locul pe care pot să i-l acord pentru moment, urmând ca după ce îl vizitez încă o dată să-mi revăd poziţia. Dar până atunci, mai e mult…Mai sunt multe alte oraşe de bifat.

Atracţii: renumitul Ermitaj, Palatul Peterhof, Nevskiy Prospect, Biserica Învierii şi multe altele.

Oamenii: Îmi plac, mereu mi-au lăsat impresia că sunt citiţi, culţi. Îmi place că sunt mândri de sine şi naţionalişti, chiar dacă uneori întrec măsura în privinţa asta.

Mâncarea: Foarte bună, dar scumpă.

M-aş muta: Cred că da, cel puţin pentru o perioadă.

7. Zagreb, Croaţia. Un oraş foarte verde, cu un aer relaxant, care-ţi inspiră siguranţă, chiar dacă nu e vorba de o siguranţă austriacă. Transportul public e bine pus la punct, comod şi rapid, iar tramvaiele noi compensează lipsa metroului. M-aş mai întoarce oricând ca să-l explorez mai în de-aproape.

Atracţii: Multe pieţe aerisite şi drăguţe, cea mai mare dintre ele fiind piaţa Ban Josip Jelacic; Catedrala Neo-Gotică, Catedrala sf. Marcu, Parcul Maksimir, nu departe de Zagreb se află şi parcul arheologic Andautonia, pe care nu l-am vizitat, dar despre care se zice că este un punct de atracţie inedit pentru turişti. Zagrebul e un oraş în care poţi să te laşi relaxat plimbat pe unde te-or duce ochii.

Oamenii: Mi s-au părut deschişi şi buni la suflet.

Mâncarea: Foarte bună, merg pe acelaşi principiu ca şi italienii: ingrediente puţine, simple, dar mereu proaspete şi asortate demenţial :). Mâncărurile pe bază de peşte sunt cele mai căutate.

M-aş muta:  Cred că da.

6. Roma , Italia. Roma a fost primul oraş din Italia pe care l-am vizitat –  impresionantă prin istorie, civilizaţie,  măreţie şi diversitate. M-aş mai întoarce la Roma, dar nu în viitorul apropiat, poate la bătrâneţe, când o să am mai multă răbdare pentru lungile galerii ale Vaticanului.

Atracţii:  Voi începe cu Simbolul Romei – Coloseumul, Vaticanul cu  Basilica San Pietro, Pantheonul, Forumul Roman, Fontana di Trevi, Piayya di Spagna, Piayya Navona, Castelul Sant Angelo, Parcul Villa Borghese şi multe altele. Cea mai memorabilă peripeţie din Roma a fost plimbarea cu bicicletele, mai întâi prin parcul Villa Borghese, apoi prin zona Via Apia, când ne-a prins o ploiţă de vară şi era cât pe ce să întârziem la nu ştiu ce tren. Recomand de asemenea si Ostia Antica, un site arheologic situat la câţiva zeci de kilometri de Roma. Se ajunge foarte uşor cu trenul.

IMG_5311

Oamenii: Foarte gălăgioşi şi pestriţi  – tot felul de rase de oameni pe care doar în capitalele mari poţi să le vezi strânse împreună.

Mâncarea: Pizza –  cea cumpărată de pe stradă este foarte bună, cea din restaurante e prea departe de ceea ce înţelegem noi prin cuvântul pizza. Cea mai bună îngheţată!

M-aş muta: Categoric, nu.

5. Budapesta, Ungaria. De fapt, se cam bate pe acelaşi loc cu Viena, însă dacă tot au limba aceea ciudată din care nu înţeleg nici un cuvânt, am hotărât ca topul să ia această formă…până una alta.

Atracţii:  Parlamentul, Podul cu Lanturi, Vaci Utca, Biserica Matthias, Citadela şi Dealul Gellert, Palatul Regal, Bastionul Pescarilor, plimbarea pe Dunăre şi desigur shopping.

IMG_2258_sepia

IMG_2977Oamenii: Drăguţi, dar nu prea am înţeles ce spuneau.

Mâncarea: Foarte, foarte bună. În general în Budapesta m-aş întoarce chiar numai pentru o supă gulaş. Şi preţurile mi s-au părut decente.  Mi-aduc aminte că în ultimile zile ale vacanţei am descoperit o gheretă unde se pregăteau nişte mini sandvişuri foarte gustoase, ceva între tapas şi sandvişuri normale. Păcat că le-am descoperit cam târziu!

M-aş muta: Da, după ce învăţ maghiara.

4. Viena, Austria. Viena a fost prima mea ieşire în afară, aşa că are un loc aparte. Mi-a plăcut foarte mult ordinea şi punctualitatea lor, transportul public, senzaţia de sistem bine pus la punct, senzaţia de siguranţă.

Atracţii: Multe şi de toate – Stephan’s Dom, Palatul Belvedere, Palatul Schonbrunn cât şi grădinile adiacente, Zoo, Rathaus, Prater, Mariahilferstrasse, Palatul Hofburg, Hundertwasserhaus etc. Bun de shopping – pe vremea când am fost eu, în Bucureşti nu existau încă magazine ca H&M şi  C&A şi asta făcea ca Viena să fie un rai al shoppingului.

IMG_1207

IMG_1185Oamenii: Foarte amabili, dar mai retraşi, vorba aceea  „frate, frate, dar brânza e pe bani”,  şi nu e vorba de fapt de bani, ci de o zonă de confort din care nu prea ies.

Mâncarea: Porţii enooorme şi gustoase. Şi acum îmi amintesc costiţa de porc delicioasă pe care am mâncat-o în Viena. Îngheţata – pe locul doi după îngheţata italiană. Dar minitopul îngheţatelor este în curs de formare pentru că n-am gustat încă îngheţata turcească :).

M-aş muta: Da, însă tot mai am o frică de non-integrare.

3. Veneţia, Italia. Când am luat biletele de avion pentru Veneţia, le-am luat pe principiul ‘cel mai bun preţ pentru perioada respectivă’. Aşa dezinformată cum eram, Veneţia nu mă atrăgea în mod deosebit, cel puţin nu cum mă atrage  acum Islanda :). Totul s-a schimbat însă odată ce am avut primul contact cu apa – pe drumul de la aeroport către oraş pe care l-am parcurs cu un vaporaş de viteză. Veneţia m-a cucerit cu senzaţia de izolare şi linişte pe care ţi-o transmite – un oraş înconjurat de ape în care nu circulă niciodată maşinile, acestea oprindu-se cuminţi în parcarea din gara feroviară, undeva la o margine de oraş. Un oraş unic în felul său, în care poţi să ajungi oriunde vrei pe jos în destul de puţin timp, fără să oboseşti prea tare. E ca un labirint foarte frumos cu multe străduţe mici şi înghesuite care abia aşteaptă să fie descoperite.

Atracţii: O sumedenie. Piaţa San Marco cu Basilica San Marco, Palatul Dogilor, San Georgio Maggiore, Podul Rialto, Muzeul de Istorie Navală, insulele Burano şi Murano etc. Sunt foarte foarte multe lucruri de vizitat iîn Veneţia, deşi la prima vedere e mică, e plină de istorie şi locuri minunate. Aproape în fiecare piaţetă o să găseşti o biserică interesantă şi foarte diferită de cea pe care ai văzut-o în piaţa de alături. Dintre toate obiectivele turistice, recomand cu mare căldură Muzeul de Istorie Navală pentru simplu motiv că m-a cucerit cu preţul de 1,5 euro per bilet pentru un tur interesant de 4 etaje – nici în Bucureşti nu  cred că se mai găsesc muzee decente cu o taxă de intrare atât de mică.

venice 201

venice 194Oamenii: Cred că deja am menţionat că italienii, ca temperament, nu-mi plac. Prea vorbăreţi, prea impulsivi, cu un ton al vocii prea ridicat, prea certăreţi parcă din nimic. E ok să-i priveşti dintr-o parte timp de 6-7 zile cât durează vacanţa, dar m-ar obosi foarte tare dacă aş sta mereu printre ei. Partea bună a Veneţiei e că aici nu prea au mai rămas italieni, în plus chiar şi cei rămaşi sunt mai liniştiţi decât cei din Roma.

Mâncarea: Cea mai buna pizza pe care am mâncat-o vreodată – con tonno e cipolla. Şi da, era cumpărată de la un chioşc de pe stradă. De renumita gelato cred că a auzit deja toată lumea.

M-aş muta: Nu, poate doar să cumpăr vreo casă şi să o dau în chirie sau să stau în ea câte 5-7 zile pe an  –  aşa am înţeles că fac marii bogătaşi :).

2. Barcelona, Spania. Barcelona m-a cucerit imediat ce am ajuns în Piaţa Espana, cu străzile ei largi-largi şi aerisite, cu pistele separate pentru biciclete, alături de partea carosabilă, cu multă verdeaţă şi vreme bună chiar şi la început de Februarie.

DSC00441

Atracţii: Foarte multe. Las Ramblas, Parcul Guell, Portul Vell, Sagrada Familia, Casa Mila, Montjuic. Însă sinceră să fiu Barcelona e un oraş unde trebuie să uiţi de atracţiile turistice prestabilite şi să te laşi plimbat pe unde te duc ochii şi picioarele:) – eu am fost de 2 ori şi tot nu am văzut tot ce se punctează în ghidurile turistice, doar pentru că am ales să nu mă ţin de ele. Mi-au plăcut mult spanioloaicele dezinvolte şi frumoase. Mi-a mai plăcut oraşul pentru că lasă un sentiment de relaxare totală, un sentiment că trăieşti doar pentru tine.

Oamenii: Ele – frumoase, sexy, toate purtând fuste scurte şi tocuri. Ei – frumoşi şi ei. Impulsivi, vorbăreţi, dar mai plăcuţi decât italienii.

Mâncarea: Cel mai bun miel mâncat vreodată! şi trebuie să ţineţi cont şi de faptul că eu nu prea sunt fană carne de miel. Dar mâncarea asta a fost … peste puterile mele de a descrie. La fel, gătită simplu, la cuptor, dar foarte-foarte bună. Alături de un vin roşu. Perfect.  M-au încântat şi renumitele baruri tapas, cu tot felul de gustărele pe bază de peşte, fructe de mare şi tot felul de salate, începând cu salata rusească.

M-aş muta: Da!

1. Irlanda. M-aş întoarce oricând aici pentru verdele de smarald, pentru oamenii foarte foarte deschişi şi amabili, pentru natura sălbatică şi ciudată, pentru mâncarea foarte bună, în special pentru pâinea neagră pe bază de bere şi pentru un Guinness adevărat.

Atracţii: Foarte, foarte multe. Ţinutul Connemara, Kylemore Abbey, Kliffs of Moher, portul Galway, Dublin-ul şi nu în ultimul rând frumoasele insule Aaran – acestea sunt în mare locurile pe unde am fost şi unde m-aş întoarce oricând ca să le explorez de-amănuntul. Un lucru este cert, dacă ai văzut Dublin-ul, nu înseamnă că ai văzut Irlanda…Mă rog, capitala îşi are importanţa ei, trebuie văzută, însă după ce am vazut un pic ţara, mi-am dat seama că ar fi trebuit să plec cât mai repede din Dublin :). Nu pentru că nu e un oraş frumos, ci pentru că în ţară mă aşteptau locuri şi mai frumoase. Dublin-ul, din câte am înţeles, seamănă un pic cu Londra, e ca un frate mai mic şi mai modest al Londrei, cu aceleaşi autobuze colorate, mici şi cu două etaje… A avut chiar şi un ochi cum are Londra, Dublin’s Eye, dar acesta a fost dat jos după ceva timp, din lipsă de vizitatori. Cu detalii despre restul ţării sper să revin într-un articol special.IMG_4128

IMG_5110IMG_5219IMG_4676Oamenii: Cei mai faini oameni dintre toţi europenii pe care i-am cunoscut până acum! Deschişi, puşi pe glume, de o amabilitate naturală, foarte săritori la nevoie şi foarte interesanţi la chip. E destul să stai două-trei secunde pe gânduri afişând o faţă de parcă nu ai şti încotro să o iei şi imediat cineva te va întreba dacă ai nevoie de ajutor.

Mâncarea: Cele mai bune supe mâncate vreodată  – gusturi simple, naturale,  şi însoţite mereu de pâine neagră unsă cu unt, pâinea şi untul fiind la discreţie, doar cere şi ţi se va da. Tot ce am mâncat pe perioada şederii în Irlanda a fost foarte gustos –  de la un simplu sandviş cu salată de ouă până la mâncăruri rafinate pe bază de somon. Cum am mai spus, ingrediente simple, dar perfect combinate. Şi Guinness-ul, normal, îşi merită toată  publicitatea.:)IMG_4296

M-aş muta: Şi Da, şi Nu. Nu, pentru că Dublin-ul mi s-a părut cam periculos după ce am văzut ziua în amiaza mare lupte de stradă  pe unul dintre cele mai importante bulevarde ale oraşului. Da, pentru că ţara mi s-a părut foarte primitoare vis-a-vis de imigranţi, ceea ce contează foarte mult. Pentru o perioadă de câţiva ani (atât cât să cutreier insula în lung şi-n lat), m-aş muta şi mâine.

3 gânduri despre &8222;Top 10 destinaţii Europa&8221;

Lasă un răspuns

